
Wincanton, wiodący twórca i dostawca zaawansowanych rozwiązań z zakresu łańcucha dostaw, zatrudnia w Europie ponad 30 tysięcy osób.
Podobno każda z nas posiada szósty zmysł, nazywany intuicją. To typowo kobieca cecha. Dzięki niej kobiety nie tylko łatwiej podejmują decyzję, ale również rozpoznają niebezpieczeństwo, na które z racji swojej płci, są szczególnie narażone. Czy zatem kobieca intuicja może nam pomóc wyjść z opresji?

Kobiety, które po 80. roku życia rzuciły palenie, są mniej narażone na utratę wzroku z powodu zwyrodnienia plamki żółtej - informuje "American Journal of Ophtalmology".

Małżeństwo to samo zdrowie - zmniejsza ryzyko depresji i stanów lękowych. Gdy się jednak kończy, problemy ze zdrowiem psychicznym mogą uderzyć ze zdwojoną siłą - informuje pismo "Psychological Medicine".

Naukowcy ustalili "boskie proporcje" kobiecej twarzy - informuje pismo "Vision Research". Z badań wynika, że idealna odległość pomiędzy oczami a ustami powinna stanowić około 36 proc. długości twarzy, a odległość między oczami - około 46 proc. jej szerokości. Nie oznacza to jednak, że trzeba biec z centymetrem do lustra, gdyż okazuje się, że takie właśnie proporcje ma większość kobiecych twarzy.

Ponad jedna trzecia kobiet chciałaby pod choinką znaleźć biżuterię lub kosmetyki. Kolejnymi - pod względem pożądania - prezentami są: odzież, książki, płyty lub gry komputerowe.

Nowa technika pozwala niewidomym matkom "zobaczyć" dotykiem, jak wygląda ich nienarodzone dziecko - informuje "New Scientist".

Mam ochotę nie wstawać z łóżka. Naciągnąć ciepłą kołdrę na głowę i nie wystawić nosa na świat aż do wiosny. Czujesz się podobnie? Apatyczna, zniechęcona, rozdrażniona. Bez obaw. Nie jesteś sama. Można temu zapobiec.

Warszawskie Amazonki otworzyły w środę w stołecznym Centrum Onkologii bibliotekę dla chorych na raka. Znalazło się w niej kilka tysięcy książek nie tylko medycznych, ale też psychologicznych, historycznych, powieści i tomików poezji.

To gen FOXL2 sprawia, że kobieta jest kobietą - wynika z badań opublikowanych w piśmie "Cell".

Jesteś totalną fashionistką, która nigdzie nie rusza się bez nowej torebki, szpilek i … totalnie dopasowanych dżinsów? A może kochasz spontaniczne wyprawy do ulubionych butików i second handów, gdzie polujesz na mega oryginalne kroje i super ciuchy na wieczór – oczywiście produkowane z zachowaniem zasad Fair Trade!!

Powszechnie wiadomo, że kobiety i mężczyźni inaczej robią zakupy. To nie powinno nas jednak dziwić. Wszystko dlatego, że ewolucja ukształtowała mężczyzn na myśliwych, a kobiety na zbieraczki - przekonuje naukowiec ze Stanów Zjednoczonych na łamach "Journal of Social, Evolutionary & Cultural Psychology".

Sylwia Rodziewicz-Motowidło i Ewa Zuba-Surma, Anna Czarnecka, Agnieszka Korkosz oraz Joanna Kowalska odebrały stypendia naukowe L'Oreal Polska dla Kobiet i Nauki 2009. Była to dziewiąta edycja konkursu, w którym nagradzane są wybitne polskie badaczki. Laureatki otrzymały po 20 i 25 tysięcy złotych.

Internet nie jest wybitnie męskim medium – zgodnie z wynikami zawartymi w raporcie Gemius „Kobieta w sieci” dla aż 53 procent badanych internautek surfowanie w sieci to najczęstszy sposób na spędzanie wolnego czasu. Jakie jednak są kobiety spędzające aktywnie czas w sieci? Jakie wyznają wartości? Czy lubią zakupy? Na te pytania odpowiada pierwsza w Polsce segmentacja tej grupy. Wyniki analizy wyróżniają 5 różnych grup kobiet korzystających z internetu.

Mózg kobiety reaguje zarówno na zagrożenie, jak i przyjemne bodźce inaczej niż mózg mężczyzny - wynika z polskich badań, zaprezentowanych na zjeździe Radiological Society of North America w Chicago.