Wieczory panieńskie zwyczajowo mają kilka stałych punktów programu: szampańska zabawa, nietypowe atrakcje czy wyróżniające stroje uczestniczek. Obecnie coraz częściej przyszłe panny młode chcą bawić się w sposób niestandardowy.
Jak wynika z badania serwisu Prezentmarzeń “Jak Polacy dobierają prezenty do okazji”, co trzeci Polak wskazał, że dobrym pomysłem na wieczór panieński jest lot balonem (31%), romantyczny rejs po rzece (21%), kolacja w ciemności (23%), stworzenie własnej szminki (19%). Chętnie również wybierano upominki z kategorii kreatywnej (215) i aktywnej (19%) jak na przykład kursy tańca, czy lekcje makramy. Coraz częściej Polacy idą z duchem czasu i wręczają prezenty w formie emocji lub vouchery (22%).
Upominki w formie przeżyć mogą być ciekawą alternatywą dla tych standardowych, nawet podczas wieczoru panieńskiego. Często mamy trudność w wyborze takiego prezentu, który nie będzie powieleniem poprzednich i sprawi przyjemność obdarowywanej osobie. W takich przypadkach dobrze sprawdzają się niestandardowe podarunki - między innymi w formie różnego rodzaju zajęć, zaproszeń na atrakcyjne wydarzenia czy pakietów relaksacyjnych i pielęgnacyjnych. Takich rozrywek zazwyczaj nie dostarczamy sobie na co dzień, a są przecież rzeczy, które lubimy robić niezależnie od wieku i ilości wolnego czasu – mówi Aleksandra Bromblik z serwisu Prezentmarzeń.
Jak wynika z badania upominki dla większości osób są symbolem miłego gestu (38%) oraz mają po prostu sprawiać przyjemność (29%). Dla mniejszości mają jakąś symbolikę (14%) albo mają podtekst kulturowy (19%). Aż 59 % deklaruje, że nie wręcza prezentów ze względu na symbolikę. Przez prezenty chcemy przede wszystkim okazać miłość, uszczęśliwić kogoś (33%) i chcemy aby dana osoba poczuła się wyjątkowo (29%), chcemy również czasami okazać wdzięczność (23%). Idealny prezent powinien zaskoczyć odbiorcę (29%), sprawić radość (23%) i być indywidualnie dopasowany (23%).
Kto lepiej dobiera prezenty, zdania są podzielone. W przypadku kobiet prezenty są bardziej przemyślane i indywidualnie dopasowane (31%), ponieważ kobiety planują je z wcześniejszym wyprzedzeniem (21%), a w przypadku mężczyzn są one zazwyczaj droższe (26%) i bardziej kreatywne (22%).
Najważniejszą cechą prezentu jest element zaskoczenia, tak deklaruje 39% ankietowanych oraz uszczęśliwienie odbiorcy - 31%. Przede wszystkim nie wolno dawać prezentów sugerujących zadbanie o zdrowie lub wygląd (39%) oraz sugerujących zmianę przekonań (23%).
Organizacja wieczoru panieńskiego z pewnością nie jest najłatwiejszym zadaniem, dlatego przy jej planowaniu warto postawić na oryginalne atrakcje, dzięki którym ta impreza nie będzie nudna, na długo pozostanie w pamięci uczestniczek i sprawi dużą radość przyszłej pannie młodej.