Kawofunding – NESCAFÉ ogłasza wielki konkurs dla twórców

Kawofunding – NESCAFÉ ogłasza wielki konkurs dla twórców

Społeczność internetowa sama decyduje o tym co ma wartość a co jej nie ma. Przeważnie tyczy się to zdjęć kotów, memów i śmiesznych filmików, ale co by było gdyby wykorzystać siłę internetu do realizowania wyższych idei? Zaczęło się od amerykańskiego portalu Kickstarter. Prosta sprawa – chcesz coś stworzyć - dla siebie, dla świata - przedstawiasz swoją ideę społeczności serwisu, porywasz tłumy i zbierasz środki na realizację. Nie liczy się dziedzina, jeżeli zarazisz internautów swoją pasją – oni chętnie cię wesprą. To na Kickstarterze zaczął się boom na inteligentne zegarki, kiedy to Pebble 10-krotnie przekroczył zakładany cel, zbierając ponad 10 milionów dolarów na wdrożenie do produkcji połączonego ze smartfonem urządzenia z e-papierowym wyświetlaczem. Podobnym sukcesem zakończyła się akcja budowy dostępnej dla każdego drukarki 3D.

Polacy także słyną z dobrych pomysłów i często mogliby wdrażać w życie doskonałe rozwiązania i ulepszenia konstrukcyjne. Pewien młody elektryk ze Śląska wymyślił sposób na prostą i tanią przeróbkę samochodu na napęd elektryczny, głośno było także o polskim konstruktorze Janie Gulaku, który wspomagał silnik swojego Mercedesa parą wodną, znacznie ograniczając spalanie http://youtu.be/fxpgKBLfQN4. Ulepszenia te realizowali minimalnymi środkami, na własne potrzeby. Co by było, gdyby mieli odpowiednie środki na ich wdrożenie?

Marka NESCAFÉ rozpoczęła właśnie konkurs o nazwie NESCAFÉ CREATORS' ACADEMY, w którym główną nagrodą jest 100000 zł na realizację projektu. Dlaczego NESCAFÉ? Dorota Gawrońska z NESCAFÉ odpowiada: "W Nestle zawsze stawialiśmy na innowacje. To my zaprezentowaliśmy światu kawę rozpuszczalną NESCAFÉ, która odmieniła sposób picia kawy - była łatwa w przechowywaniu i przygotowaniu, w latach 60 zabrano ją nawet w podróż kosmiczną na pokładzie statku Apollo 11. Ta filozofia jest z nami do dziś - codziennie staramy się wprowadzać ulepszenia, które pozwolą poprawić jakość życia wokół nas."

Na czym polega NESCAFÉ CREATORS' ACADEMY? To konkurs, w którym może wziąć udział każdy - jedna osoba lub cały zespół - kto ma jakiś pomysł, ideę w dowolnym stopniu zaawansowania, z dowolnej dziedziny, którą chce wcielić w życie. Zasady są proste: wystarczy odwiedzić stronę [www.creatorsacademy.nescafe.pl], wypełnić formularz, ciekawie opisując swój projekt i nagrać krótki film na YouTube, który przekona wszystkich, że to ten projekt warto wesprzeć. Konkurs przebiega dwuetapowo - w pierwszym etapie zespół jury wybierze 10 najciekawszych projektów, pozna ich twórców, przeprowadzi sesje coachingowe i oceni możliwość ich realizacji. W drugim etapie każdy będzie mógł oddać swój głos na wybrany projekt, decydując tym samym do kogo trafi 100 000 zł.

Polska wg OECD jest w ogonie świata ze względu na badania i rozwój. Dobrze, że powstają inicjatywy crowdfundingowe. Dobrze, że powstał NESCAFÉ CREATORS' ACADEMY, który chce wspierać twórców. Warto wziąć udział w tym konkursie i dać kopa swojemu pomysłowi.

NESCAFÉ CREATORS' ACADEMY wystartowała 9 czerwca.

Więcej informacji

opublikowano: 2014-06-17
ostatnia zmiana: 2016-09-02
Komentarze
Polityka Prywatności