Co piją Polki?

kobiety - piwo

Z badań Grupy Żywiec wynika, że piwo pozostaje najpopularniejszym napojem alkoholowym w Polsce – także wśród pań. Do picia piwa przyznało się 72% kobiet i aż 91% mężczyzn. Panie częściej niż mężczyźni piją wino (51% vs. 36%), ale rzadziej mocne alkohole (40% vs. 75%). Być może mają więcej okazji do świętowania, bo 46% z nich deklaruje, że sięga po szampana, do czego przyznaje się z kolei 37% mężczyzn.

Zapienione statystyki

Dzięki badaniom Grupy Żywiec można się również dowiedzieć, że dla 90% pań piana to zupełnie nieistotna cecha piwa (dla 17%. panów to arcyważny atrybut dobrego chmielowego trunku). To trochę martwi, ponieważ w pubie czy restauracji m.in. dzięki pianie można poznać dobre piwo. Jeśli po wypełnieniu szklanki długo pozostaje na powierzchni, najczęściej oznacza to, że barman nalał piwo prawidłowo, zaserwował je w czystej i schłodzonej szklance, zgodnie z kunsztem barmańskim (7 kroków perfekcyjnego serwowania na www.sztukaserwowaniapiwa.pl). Piana odgrywa również ważną rolę w utrzymaniu w kuflu zapachu i orzeźwiającego smaku piwa. W przypadku świeżego, dobrze uwarzonego i podanego piwa po opróżnieniu kufla pierścienie piany pozostają na jego wewnętrznych ściankach.

Chmielowe orzeźwienie

Kobiety generalnie nie zwracają uwagi, jakie piwo piją – zaledwie 7,%. z nich zwraca na to uwagę. Jest to natomiast niezwykle istotne dla mężczyzn - aż 98,5% pamięta, jakie piwo pili ostatnio. Dla kobiet liczy się przede wszystkim wysoka „pijalność” chmielowego napoju: 43% deklaruje, że jeśli chodzi o piwo jasne najbardziej lubi trunek bez dominującego smaku (mężczyzn - 42%). Panie (32%) dwukrotnie bardziej niż mężczyźni (16%.) cenią w piwie łagodny smak. Z tego samego powodu większość kobiet unika goryczki pochodzącej z chmielu – jedynie 5%. piwoszek twierdzi, że to ważna cecha piwa (w kontraście do 14% panów, którzy szczególnie w gorące dni nie wyobrażają sobie piwa bez rześkiego chmielowego posmaku).

Ogólnie można uznać, że kobiety poszukują piw o niewielkiej goryczce pochodzącej z chmielu, choć ta roślina z rodziny konopiowatych ma właściwości łagodzące, uspokajające a nawet bakteriobójcze. Do warzenia piwa piwowarzy wykorzystują tylko szyszki rodzaju żeńskiego, a najlepszy chmiel używany przy produkcji takich tak Warka, Żywiec a nawet Heineken pochodzi z Polski.

Najważniejsza odpowiedzialność


Polkom przeszkadza wysoka zawartość alkoholu w trunkach. Jedynie 32 % piwoszek deklaruje, że lubi uczucie lekkiego szumu w głowie wywoływanego przez alkohol. W przypadku mężczyzn, 53% jest podobnego zdania. Panie piją mniej niż panowie – pomimo, że stanowią ok. 40% aktywnych konsumentów piwa w Polsce (konsumpcja co najmniej raz w miesiącu), spożywają zaledwie ok. 1/5 z 38 mln hl piwa, które sprzedaje się na polskim rynku piwa w ciągu roku. Przedstawiciele obu płci pamiętają jednak, że każdy alkohol powinien być konsumowany odpowiedzialnie. Spożywane piwa w sposób odpowiedzialny i umiarkowany uatrakcyjnia chwile spotkań w gronie znajomych.

Klasyczna kobieta

Co ciekawe, 73% kobiet zgada się ze stwierdzeniem, że klasyczne piwo pasuje do kobiety (twierdzi tak 60%. mężczyzn). Z drugiej strony natomiast 75% kobiet przyznaje, że piwo jest nieodłącznym elementem męskiego świata (potwierdza to także aż 83% panów). To może oznaczać, że mężczyźni chcą zawłaszczyć sobie tę kategorię, twierdząc, że piwo do kobiet po prostu nie pasuje. Choć panie są innego zdania.

13,5% pań pije piwo z sokiem (latem ten udział wzrasta nawet do 20%), zapominając, że tzw. „sok” jest często zlepkiem sztucznych barwników i cukru. Zazwyczaj niewielka ilość tego płynu ma wyższą liczbę kalorii niż 0,5 l piwa. Do takiego zachowania uważanego przez piwnych ekspertów za profanację przyznaje się zaledwie 3% mężczyzn.

Kobiety dwukrotnie rzadziej kupują napoje energetyczne niż faceci. 15% pań i 30% mężczyzn w wieku 18-65 przyznało, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy piło „energetyki”.

Źródło: Grupa Żywiec S.A.

opublikowano: 2013-03-11
Komentarze
Polityka Prywatności