Obroń się sama!
Dziesięć miast, kilkaset studentek, dwóch prowadzących, a przede wszystkim ogromne zaangażowanie wielu osób, sponsorów i patronów – tak pokrótce można by podsumować wszystko, co działo się w ostatnich miesiącach wokół akcji społecznej Obroń Się Sama! Co dalej?
Tegoroczna edycja akcji Obroń Się Sama! skierowana do studentek największych uczelni w Polsce rozpoczęła się na początku października. W inauguracyjnym spotkaniu, które odbyło się w sali sportowej Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie wzięło udział prawie sto osób. Na kolejnych seminariach frekwencja była coraz wyższa. Akcje odbyły się też w Lublinie, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie, Rzeszowie, Poznaniu, Bydgoszczy, Toruniu i Gdańsku.
Seminaria to jedno z głównych narzędzi, dzięki którym nasi prowadzący – Robert Moskwa oraz Maciej Grubski – mogli przekazywać kobietom w sposób bezpośredni główną ideę akcji Obroń Się Sama! Spotkania składały się z dwóch części. Podczas części teoretycznej poruszone zostały psychologiczne aspekty samoobrony kobiet, elementy strategii obrony. Przekazaliśmy również uczestniczkom uwiarygodnione przez Komendę Główną Policji dane statystyczne na temat zagrożeń. Studentki dowiedziały się także jak rozpoznać zagrożenie, jak się przed nim ustrzec i jak radzić sobie w niebezpiecznych sytuacjach. Druga część kursu „Obroń się sama!” dała uczestniczkom praktyczne umiejętności obrony przed atakiem silniejszego napastnika. Część praktyczna polegała na przyswojeniu podstawowych trików i chwytów, które każda kobieta jest w stanie wykonać w sytuacji zagrożenia. – Dobór technik, które staraliśmy się przekazywać dziewczynom został oparty na sugestiach uczestniczek warsztatów, a także na przekazanych nam przez Policję statystykach. Podpowiadaliśmy, jak wyrwać się z uchwytu za rękę, jak uwolnić się z tzw. „obchwytu” od tyłu i od przodu, od szarpania za włosy itp. – wyjaśnia Maciej Grubski, jeden z trenerów prowadzących zajęcia.
Od dwóch miesięcy akcji Obroń Się Sama! patronuje również poznańska agencja reklamowa adStone, która wspiera ją działaniami z zakresu e-PR i e-marketingu m.in. w obrębie social media. Pomimo, że w miniony weekend zakończyliśmy tegoroczne seminaria, to jeszcze nie koniec działań i aktywności, do jakich chcemy zachęcić wszystkich sympatyków naszej akcji. Nim rozpoczniemy kolejną edycję, na pewno usłyszycie o nas jeszcze nie raz! Co przygotowaliśmy dla naszych fanów? Szczegóły zdradzimy już niebawem.
(adStone)
ostatnia zmiana: 2011-11-23