Aktualne i przyszłe mamy mają szansę na karierę. „Fleximama robi biznes”, projekt szkoleniowo-networkingowy powstał z myślą o przedsiębiorczych rodzicielkach.
Polskie kobiety są przedsiębiorcze: 35% polskich firm należy do pań. Wyprzedzają nas tylko Rumunki i Greczynki. Źródło przedsiębiorczości kobiet to głównie własna ambicja i chęć ucieczki z nieelastycznego rynku pracy po urodzeniu dziecka.
Ważną rolę odgrywa impuls ze strony pracodawcy, czyli zwolnienie z pracy po powrocie z urlopu macierzyńskiego i wychowawczego. Jak pokazują badania firmy Tax Care – firmy prowadzone przez kobiety są mniej dochodowe niż męskie i koncentrują się wokół drobnego biznesu, niewymagającego ryzyka.
Przeszkodami w założeniu i prowadzeniu własnej firmy są przeważnie braki wiedzy i warsztatu z zakresu prawa, marketingu, księgowości oraz e-commerce.
W rezultacie mamy pozostają bez pracy lub decydują się na nieelastyczny etat – obie opcje są szkodliwe dla ich rozwoju lub rodziny.
Szkolenia „Fleximama robi biznes” mają być odpowiedzią na brak wiedzy i doświadczenia w drobnym biznesie. Zajęcia prowadzą zarówno specjalistki w swoich dziedzinach (PR, marketing, prawo), jak i właścicielki firm, które weryfikują teorię w praktyce i chcą podzielić się wiedzą z mamami początkującymi w biznesie.
Tematyka szkoleń dotyczy tworzenia sklepów internetowych, przedszkoli, restauracji i kawiarni oraz wszystkiego, co wiąże się z marketingiem i formalną stroną prowadzenia firmy. Szkolenia odbywają się w dni powszednie oraz soboty – tak, aby pomóc mamom, które na co dzień opiekują się dziećmi.
Pierwsze szkolenie „Fleximama robi Public Relations” odbędzie się już 18 listopada.