„Fleximama robi biznes”

Aktualne i przyszłe mamy mają szansę na karierę. „Fleximama robi biznes”, projekt szkoleniowo-networkingowy powstał z myślą o przedsiębiorczych rodzicielkach.

Polskie kobiety są przedsiębiorcze: 35% polskich firm należy do pań. Wyprzedzają nas tylko Rumunki i Greczynki. Źródło przedsiębiorczości kobiet to głównie własna ambicja i chęć ucieczki z nieelastycznego rynku pracy po urodzeniu dziecka.

Ważną rolę odgrywa impuls ze strony pracodawcy, czyli zwolnienie z pracy po powrocie z urlopu macierzyńskiego i wychowawczego. Jak pokazują badania firmy Tax Care – firmy prowadzone przez kobiety są mniej dochodowe niż męskie i koncentrują się wokół drobnego biznesu, niewymagającego ryzyka. Przeszkodami w założeniu i prowadzeniu własnej firmy są przeważnie braki wiedzy i warsztatu z zakresu prawa, marketingu, księgowości oraz e-commerce.



W rezultacie mamy pozostają bez pracy lub decydują się na nieelastyczny etat – obie opcje są szkodliwe dla ich rozwoju lub rodziny. Szkolenia „Fleximama robi biznes” mają być odpowiedzią na brak wiedzy i doświadczenia w drobnym biznesie. Zajęcia prowadzą zarówno specjalistki w swoich dziedzinach (PR, marketing, prawo), jak i właścicielki firm, które weryfikują teorię w praktyce i chcą podzielić się wiedzą z mamami początkującymi w biznesie.

Tematyka szkoleń dotyczy tworzenia sklepów internetowych, przedszkoli, restauracji i kawiarni oraz wszystkiego, co wiąże się z marketingiem i formalną stroną prowadzenia firmy. Szkolenia odbywają się w dni powszednie oraz soboty – tak, aby pomóc mamom, które na co dzień opiekują się dziećmi.

Pierwsze szkolenie „Fleximama robi Public Relations” odbędzie się już 18 listopada. 


Źródło: polki.pl

ostatnia zmiana: 2011-11-07
Komentarze
Polityka Prywatności