Global Management Challenge (GMC) to największy w Polsce trening zarządzania w wirtualnej rzeczywistości skierowany do studentów i reprezentantów firm. Projekt jest oparty na symulacji komputerowej, która imituje rzeczywisty świat biznesu. Przedsięwzięcie istnieje w Polsce od 2000 roku. Krajowe edycje odbywają się równolegle w 32 państwach. W ubiegłym roku, w projekcie wystartowało ponad 500 drużyn firmowych i studenckich, czyli ok. 2000 osób.
Zespoły, które biorą udział w konkursie odgrywają rolę zarządów międzynarodowych spółek. Ich zadaniem jest zarządzanie firmą poprzez podejmowanie decyzji z zakresu finansów, marketingu, produkcji, sprzedaży, zarządzania zasobami ludzkimi etc. Celem uczestników jest osiągnięcie jak najwyższej wartości akcji na giełdzie. GMC jest symulacją interaktywną, w której uczestnicy muszą przewidzieć postępowanie konkurencji i elastycznie reagować na zmiany rynkowe.
Do udziału w konkursie zapraszamy studentów 2-5 roku, wszystkich uczelni oraz kierunków studiów. Aby wystartować, należy utworzyć zespół (3-5 osób) oraz zarejestrować się na stronie www.gmcpoland.pl Dzięki wsparciu sponsorów, studenci mogą startować w konkursie bezpłatnie.
GMC pozwala studentom wykorzystać wiedzę i umiejętności zdobyte na uczelniach. To trening, w którym uczestnicy rozwijają swoją intuicję biznesową. Konkurs jest pomostem do świata biznesu. Zaangażowani studenci zyskują szansę na nawiązanie kontaktu z potencjalnymi pracodawcami. Ponadto, zwycięzcy krajowej edycji będą reprezentować Polskę na finale międzynarodowym w Makao. Dodatkowo, najlepsze drużyny otrzymają atrakcyjne nagrody (m. in. studia podyplomowe w Akademii Leona Koźmińskiego, udział w prestiżowym seminarium z cyklu "Autorytety", szkolenia i inne).
"Ten niezwykle rozbudowany symulator jest fantastyczną formą sprawdzenia siebie w sytuacjach, w jakich możemy się znaleźć w przyszłości po zakończeniu studiów. GMC zmusza do analitycznego myślenia i odpowiedzialności za swoje decyzje. Konkurowanie z pracownikami największych polskich przedsiębiorstw dodatkowo mobilizuje." - mówił Michał Gliński, uczestnik jednej z poprzednich edycji GMC.
Konkurs składa się z programu treningowego (październik 2010), dwóch etapów rozgrywanych on-line (listopad - grudzień 2010, styczeń - luty 2011), finału krajowego (marzec 2011) oraz finału światowego (kwiecień 2011).
Aby wziąć udział w programie treningowym należy się zarejestrować do 15 października 2010. Liczba miejsc ograniczona! Więcej informacji: www.gmcpoland.pl Zachęcamy również do odwiedzenia kanału na Youtube, gdzie można obejrzeć relacje z poprzednich konkursów, jak również relację z ostatniej Gali w TVN CNBC Biznes. Zapraszamy uczestników i sympatyków projektu także do naszej nowopowstałej grupy na Facebook.
Organizator w Polsce: BIGRAM Personnel Consulting
Patroni honorowi: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Narodowy Bank Polski
Sponsorzy: Bank Zachodni WBK, Telekomunikacja Polska
Patroni medialni: Rzeczpospolita, Parkiet, Brief, Gazeta Bankowa, Personel i Zarządzanie, TV Biznes
Patroni Internetowi: RP.PL, Bankier.pl, NBportal,pl, qpracy.pl
Współpraca: Brytyjsko-Polska Izba Handlowa