Modelką Zostać, Modelką Być

Wśród aspirujących do bycia modelkami dziewcząt zdaje się królować opinia, że wystarczy ładna buzia by odnieść sukces. Takie stwierdzenia śmieszą doświadczone modelki, irytują pracowników agencji ale przede wszystkim wprowadzają w błąd młode dziewczyny rozpoczynające karierę w modelingu.

 „Praca modelki jest wielką odmiana dla każdej nastolatki. To prawdziwe kolo fortuny. Gra, która się toczy pomiędzy tysiącami przepięknych dziewcząt. Niesie ryzyko ale i nagrodę za wielkie poświecenie” - mówi Małgosia Tumiłowicz - modelka z Rebel Models

Bez względu na to jak atrakcyjna jest modelka, sukces jest wynikiem kilku dodatkowych elementów – poświęcenia, profesjonalnego podejścia, dobrej agencji i odrobiny szczęścia.
Modelki muszą bardzo ciężko pracować by dobrze wyglądać – zdrowa dieta, regularne ćwiczenia – to podstawa. Bardzo ważny jest również ubiór ale dobra prezencja to wciąż tylko połowa sukcesu. Musisz być punktualna, mieć pozytywne nastawienie, być bezproblemowa, musisz umieć porozumieć się z ludźmi na różnym szczeblu zawodowym, od konkurentek na castingach, przez fotografów, stylistów  i producentów sesji, kończąc na właścicielach agencji i przedstawicielach klienta dla którego w przyszłości miałabyś pracować. Jeśli jesteś w stanie to zrobić, twoje szanse na karierę wzrastają automatycznie, ale pamiętaj - konkurencja nie śpi, a jej poziom jest wyższy niż kiedykolwiek.
Dziewczyny stają na głowie żeby cokolwiek osiągnąć – jedne inwestują w swój warsztat i uczą się języków inne dodatkowo poświęcają edukację, rodzinę, przyjaciół a niejednokrotnie również swoje zdrowie fizyczne i psychiczne.

Agencje werbują młode dziewczyny o ciekawej urodzie. Wypuszczają je na głęboką wodę wysyłając na castingi, gdzie modelki bez doświadczenia bardzo się wyróżniają - mają strach w oczach i niepewne ruchy – żaden poważny klient nie zdecyduje się na zatrudnienie takiej dziewczyny, to zbyt duże ryzyko.

Moja pierwsza agencja wypuściła mnie na szerokie wody, jeśli mogę to tak ująć. Oni sami chyba nie wiedzieli gdzie i po co mnie wysyłają. Zanim wysłali mnie do Mediolanu opatrzyłam się kilkakrotnie z kamera, miałam kilka testów próbnych, jakieś pojedyncze sesje do magazynów i katalogów, również chodziłam w pokazach. Ale zanim do tego doszło, należało zapoznać się z zasadami pozowania bądź prawidłowego poruszania się na wybiegu. Kursy modelek są powszechnie znane. Niestety nie każda agencja jest profesjonalnie do tego przygotowana – wspomina Małgosia.

Mało które agencje mają czas na szkolenie swoich podopiecznych, chyba że trafia im się nieoszlifowany diament który gwarantuje że czas i pieniądze poświęcone na jego szlify zwrócą się zwielokrotnione.

Jeśli więc nie jesteś materiałem na top modelkę, nie zostałaś wyłowiona przez skauta najlepszej agencji modelek na świecie podczas odprawy na lotniku JFK (Kate Moss),  sprzedając warzywa na straganie w Niżnym Nowogrodzie w Rosji (Natalia Vodianova) czy bawiąc się na dyskotece w Dusseldorfie (Claudia Schiffer), musisz być przygotowana na dziesiątki castingów nie przynoszących rezultatów, drakońskie diety, szalone tempo i godziny pracy, skrajne wycieńczenie psychiczne i fizyczne.

Oczywistym jest fakt, że w modelingu uroda to podstawa, ale na castingach roi się od pięknych dziewczyn i żeby się przebić trzeba odrobiny obycia w środowisku, pewności siebie i umiejętności.
Dobrze jest zacząć od kursu dla modelek czy akademii modelingu, nauczyć się ładnie poruszać i pozować do zdjęć, ubierać się podkreślając swoje atrybuty i tuszując drobne wady, wiedzieć jak się dobrze odżywiać, dbać o zdrowy i świeży wygląd oraz jak zrobić profesjonalny makijaż. W ten sposób można nadrobić zaległości w stosunku do dziewczyn, które musiały pójść na dziesiątki castingów, żeby się tego wszystkiego nauczyć na własnych błędach.
Szkolenia i kursy dla modelek zrobiły się coraz bardziej popularne, ich formuły coraz ciekawsze, oferty cenowe – atrakcyjniejsze. Zanim jednak zapiszecie się na jakiekolwiek szkolenie zawsze warto zasięgnąć trochę informacji, dowiedzieć się kto organizuje dany kurs, jakie nazwiska zasilają grono wykładowców i kto partneruje tej inicjatywie.

Tego typu projekty niejednokrotnie wspierają znane firmy, agencje marketingowe i poważne media a to samo w sobie świadczy o powadze przedsięwzięcia i niesie za sobą szansę na szybszy i łatwiejszy start.


ostatnia zmiana: 2009-05-07
Komentarze
Polityka Prywatności